Connecta amb nosaltres

+BÀSQUET

El Bàsquet Girona fa un pas més: Max Fjellerup reforça el perímetre

Max Fjellerup jugarà al Bàsquet Girona. És internacional amb Argentina.

Comparteix

El Bàsquet Girona fa un pas més: Max Fjellerup reforça el perímetre

Si fa aproximadament un mes la notícia era el debut de Marc Gasol amb el Bàsquet Girona, ara el club torna a ser notícia per moviments als despatxos. Máximo Fjellerup, que pocs dies abans havia rescindit el contracte amb Palmer, s’incorporarà a la disciplina de l’equip que dirigeix Jordi Sargatal per completar una plantilla que quant a jerarquies i potencial és radicalment diferent de la que va començar la temporada. L’argentí és un fitxatge que suposa un salt de qualitat immediat per al perímetre de l’equip i, a més, és un jugador que creixerà paral·lelament amb la maduració del projecte.  Parlem d’un jugador internacional amb la selecció argentina que és reconegut com un dels noms que ha de formar part de la base de la nova generació del combinat nacional.

Abans d’endinsar-nos en les claus del fitxatge, l’aportació que pot tenir als esquemes del club i la dimensió individual de l’argentí, hem de parlar del jugador que surt per fer lloc a Fjellerup. És Robert Cosialls. L’aler de la casa, que aquesta temporada ha alternat les posicions 3 i 4, farà les maletes a un nou destí per a disposar de més minuts i continuïtat.

Quatre pinzellades sobre Fjellerup

Fjellerup és un jugador amb potencial estructural als dos costats de la pista. El seu repertori de virtuts orbita al voltant de dos aspectes principals: la capacitat per arribar a l’anella i el talent defensiu. Pot fer-se càrrec de qualsevol tipus d’exterior amb naturalitat gràcies als grans atributs d’envergadura i capacitat atlètica que té i és un jugador que produeix essencialment a través de la conducció, ja sigui en situacions de camp obert o penetracions derivades del joc a mitja pista. És marcadament dretà. Aquesta temporada promitja 14.2 punts, 5.4 rebots i 1.9 assistències per partit.

Fjellerup ha estat fins ara un jugador acostumat a assumir pes en la generació de joc en la seva primera temporada a LEB Or. Palmer l’ha fet servir en moltes fases de generador principal i la seva resposta ha estat positiva. De moment el seu joc sobre bot s’orienta més a la finalització que a la distribució per als companys, però és una dimensió que podrà polir a mesura que agafi rodatge a la competició perquè té bon domini de la mitja distància -que condiciona molt el tipus de defensa del rival en 2 contra 2- i té capacitat sobrada per a arribar amb molta freqüència a l’àrea restringida, de manera que pot fer que el repartiment d’espais del seu equip giri al seu voltant en els trams que sigui la referència ofensiva. De moment és un projecte d’anotador a dos nivells.

Els dos aspectes que ha de polir quant a anotació són l’efectivitat en el tir de tres punts i la consistència en el tir lliure. El primer és un element habitual de la seva carrera, però hi ha raons per ser optimista ja que temporada rere temporada augmenta el volum de tir exterior i, tot i que encara no és estable, no hi ha hagut cap regressió significativa en els percentatges d’encert. Bàsquet Girona és un equip que des de l’arribada de Marc Gasol té un focus de generació molt important al pal baix, de manera que l’exigència de moviments als exteriors és superior, i això pot ser positiu per a un Fjellerup que, si bé no ha estat massa sol·licitat els darrers mesos en tasques d’executor, sí que trobaria en aquesta via una nova virtut per posar a disposició de l’equip i una via més senzilla per a millorar el tir exterior que el llançament sobre bot. El segon és un registre que sumaria encara més productivitat a la capacitat que té per dividir i arribar a l’àrea restringida, ja que és un jugador que absorbeix bé els contactes i desgasta els rivals però ha anotat tot just 23 dels 36 tirs lliures que ha llançat. S’ha integrat molt bé a una categoria que concedeix menys espais i continua sent dominant quan penetra.

L’àmbit del joc en el qual se sent més còmode és el joc en transició. És potent, vertical i explosiu, a més de molt plàstic -important en termes estètics-. Rendeix com a conductor de contraatacs i també interpreta excel·lentment els carrils que ha d’ocupar. Aquesta temporada ha produït 1.32 punts per possessió en situacions de transició, cosa que ha estat molt important per a plantejar solucions ofensives a un Palmer que ha patit per ordenar els seus atacs. Per al Bàsquet Girona Fjellerup serà una via molt autosuficient per a allargar la pista des del moment que recuperin la pilota o agafin el rebot.

A més, és més corpulent que la majoria d’escortes i alers de la competició, de manera que no seria estrany veure’l amb responsabilitats per crear desajusts al pal baix -en la línia del que s’ha fet amb Mads Bonde Stürup durant els primers mesos de competició.

El millor de Fjellerup arriba en la defensa. És una navalla suïssa que pot emparellar-se amb bases, escortes i alers de tota mena. Per la seva estructura col·lectiva Palmer l’ha fet servir de referència defensiva i sovint l’ha tingut com a corrector del sistema, però l’argentí és un jugador que està preparat per a ser protagonista en aquest àmbit. Aquesta temporada ha deixat en 0.57 punts per possessió els generadors rivals en situacions de 2 contra 2 i s’ha fet un fart de compensar situacions perjudicials a base de cames i desplegament. A vegades peca d’impetuositat perquè se sap molt exuberant i pot apostar excessivament en una línia de passada, però és un aspecte del joc propi de jugadors joves que segur que serà capaç de rectificar amb el pas dels partits.

Què suposa Fjellerup per al Bàsquet Girona?

Des de la dimensió individual, Fjellerup és un jugador que si evoluciona en la direcció adequada serà un dels millors exteriors de la LEB Or d’aquí poc temps. Ho té tot per ser determinant als dos cèrcols i té un marge de millora que es notarà ràpidament de seguida que s’integri a un context ordenat. En l’àmbit col·lectiu, l’abast de la seva arribada a Girona és encara millor: Fjellerup és un jugador que contribuirà a potenciar àrees pendents de la plantilla actual.

És un generador de perfil diferent de Albert Sàbat i Josep Franch. El primer és més determinant creant-se llançaments perimetrals i el segon gaudeix més com a catalitzador per als companys, mentre que Fjellerup controla les dimensions que els altres dos no assumeixen amb tanta facilitat. Si tenim en compte que el Bàsquet Girona aquesta temporada ha optat sovint per ajuntar generadors a la pista, l’arribada d’un jugador com l’ex de Palmer permetrà potenciar aquesta aposta: deixant de banda el que aporta en atac, serà des del primer moment el defensor perimetral més consistent de l’equip; una alternativa per posar damunt del rival més talentós i un jugador que protegirà les mancances físiques dels companys esmentats.

És, en definitiva, una millora immediata per a la plantilla.

Comparteix
Fes clic i comenta

Deixa un comentari

Tu Adreça correu electrònic no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

BOTIGA
PATREON

Més a +BÀSQUET

Tradueix »